Jednym z kreatywnych biznesów, w którym przydaje się firmowa strona internetowa jest biznes florystyczny. Strona WWW, dzięki której mogą skontaktować się z Tobą klienci i zapoznać się z Twoimi usługami to jednak nie wszystko. Grunt to wiedzieć na co zwrócić uwagę przed rozpoczęciem działalności. Zapoznaj się z kilkoma wskazówkami, które mogą Ci się przydać przed otwarciem biznesu florystycznego.

1.Znajdź zaufanych dostawców

Na początku to będzie trudne, bo jeszcze nikogo nie znasz. Jednak po jakimś czasie i wielokrotnych zakupach na giełdzie kwiatowej, znajdziesz właściwych dostawców. Warto sprawdzić wielu, ale trzymać się tylko najlepszych. Od tego będzie zależało jak postrzegają oferowany towar Twoim klienci. Już od samego początku buduj dobre relacje z dostawcami. Spróbuj wypracować partnerski układ i nie bój się powiedzieć dostawcy, jeśli otrzymasz niezadowalający Cię towar.

2.Zatrudniaj życzliwych ludzi

Obsługa w Twojej firmie powinna być na najwyższym poziomie. Profesjonalnie obsłużony klient, wyjdzie uśmiechnięty i poleci Twoją firmę kolejnym znajomym. Buduj długofalowe relacje z klientami. Zgodnie z zasadą Pareto, 20% klientów generuje 80% zysku. Uprzedź swoich pracowników w jaki sposób mają postępować w przypadku zgłoszeń reklamacyjnych. Kluczem dobrej obsługi jest zorientowanie firmy i wszystkich jej działań na potrzeby klienta.

3.Sprawdzaj sprawozdania księgowe

Jest to niezwykle ważne, gdy chcesz wiedzieć, czy faktycznie zarabiasz na tym co oferujesz. Jeśli księgowość nie jest Twoją mocną stroną, to nic na siłę. Nie musisz znać się na wszystkim. Nauczyć się delegować obowiązki. Ty zajmujesz się kwiatami, a Twoja księgowa lub księgowy sprawozdaniami finansowymi.

4.Terminal płatniczy to podstawa

W obecnych czasach to standard, chociaż niektórzy o tym zapominają. Zauważysz, że klienci mający możliwość zapłacenia kartą, zostawiają większe sumy. To dla Ciebie okazja, aby zaproponować im coś dodatkowego z Twojej oferty. Klient, który nie posiada przy sobie gotówki, słysząc, że nie może zapłacić kartą, odejdzie do innej kwiaciarni.

5.Rób notatki od samego początku

Zapisuj wszystkie istotne informacje na temat cen i typu oferowanych produktów i usług oraz zastosowanych planów marketingowych. Zwróć uwagę czy szczególne święta jak Dzień Matki, Dzień Kobiet, Walentynki itp. wypadały w weekend czy dzień roboczy, a nawet zapisz informacje o pogodzie. W kolejnych latach możesz porównać, jak kształtowała się sprzedaż w tych dniach i ocenić co mogło mieć wpływ na takie, a nie inne wyniki.

6.Biznes florystyczny, to nie tylko biznes lokalny

W dobie internetu warto promować swój biznes nie tylko lokalnie. Posiadając stronę internetową masz możliwość przedstawienia swoich produktów i usług oraz dotarcia do nowych klientów. Jeśli będziesz promować firmę w internecie, z pewnością znajdą się klienci, którzy przyjadą do Twojego lokalu nawet z innej dzielnicy.

7.Jesteś zadowolona ze swojej strony www?

Twoja strona jest Twoim najcenniejszym atutem. Ładna, elegancka i estetycznie wykonana strona ma duży wpływ na to, jak postrzegają Twoją firmę klienci. Upewnij się, że strona wygląda niepowtarzalnie i skłania do wyboru Twoich usług. Jeśli do wyglądu strony lub jej funkcjonalności masz jakieś zastrzeżenia, popraw to co wydaje Ci się, że jest nie na miejscu lub jest już niemodne. Jeśli Ty zauważasz taki rzeczy, Twoi klienci również zwrócą na to uwagę. Jeżeli potrzebujesz pomocy w tej kwestii, skorzystaj z moich konsultacji. Zarezerwuj termin na bezpłatny mini audyt Twojej strony.

8.Bądź na bieżąco, śledź komentarze o firmie i promuj swoją markę

Ogłaszaj się w internecie, udzielaj się na forach i blogach. Jeśli masz coś do powiedzenia, podziel się tym z innymi. Na swojej stronie internetowej prowadź bloga, na którym możesz dzielić się pomysłami na temat przygotowania bukietów ślubnych, dekoracji weselnych lub innych tematów związanych z Twoją branżą. To jak postrzegają Twoją firmę klienci, możesz sprawdzić w Google lub dedykowanych do tego serwisach np. BRAND 24.

9.Postaw na e-mail marketing

Ma on w obecnych czasach kluczowe znaczenie. Podstawowym zadaniem e-mail marketingu jest budowanie pozytywnych relacji z klientem. Najpopularniejszym narzędziem e-mail marketingu są newslettery firmowe. Dzięki newsletterom możesz budować profesjonalny wizerunek firmy oraz angażować klientów w działania, które mogą zaowocować kupnem Twoich produktów oraz lojalnością do Twojej marki. Poprzez newsletter możesz wysyłać klientom kupony promocyjne, informacje o zbliżających się świętach itp. Jeśli na stronie firmowej prowadzisz bloga, warto informować klientów, kiedy pojawią się nowe treści, które mogą ich zainteresować.

10.Ucz się od konkurencji biznesu florystycznego

Kluczowym elementem budowania marki jest posiadanie wiedzy na temat konkurencji. Sprawdź na jakim etapie jest Twoja konkurencja. Jakie proponuje produkty/usługi, czy oferuje zniżki i rabaty, czy posiada stronę internetową, czy współpracuje z lokalnymi firmami. Czy ceny są wyższe niż u Ciebie, czy na tym samym poziomie. Jak wygląda wystrój lokalu, czy obsługa jest życzliwa. Spróbuj zapamiętać wszystkie szczegóły, aby popracować nad nimi w swojej firmie.

A wy jakie macie doświadczenia w stawianiu pierwszych kroków we własnym biznesie? 🙂