Sprzedaż kwiatów nie polega jedynie na czekaniu na klientów. Jeśli prowadzisz biznes florystyczny i chcesz zwiększyć swoje dochody musisz przygotować plan działań marketingowych. Poniżej przedstawiam kilka wskazówek, które możesz zastosować, aby zwiększyć sprzedaż kwiatów w swojej firmie.

1.Po pierwsze ulotki

To fantastyczny sposób, aby potencjalni klienci dowiedzieli się o Twoich usługach. Jeśli nie chcesz, żeby ulotka wylądowała w koszu, to możesz zamieścić na niej np. czasowy rabat do wykorzystania na któryś z Twoich produktów lub wybraną usługę. Dodatkowo zwiększasz tym szanse, że klient będzie chciał u Ciebie zrobić zakupy.

Oto miejsca, gdzie mogą przebywać Twoi przyszli klienci i gdzie możesz pozostawić ulotki z czasową ofertą:
  • sklep osiedlowy
  • najbliższa biblioteka
  • fryzjer
  • kosmetyczka
  • szkoła
  • uczelnia
  • koncert
  • lokalne wydarzenie

2.Podążaj za trendami

Co roku słynny Instytut Pantone wydaje raport na temat koloru, który zostaje wybrany kolorem danego roku. Rok 2016 minął pod znakiem dwóch kolorów: Rose Quartzoraz Serenity. Można je określić jako lekko szarawy chłodny błękit z domieszką ciepłego różu. W sezonie wiosenno-letnim 2016 Instytut Pantone wybrał dziesięć spokojnych, naturalnych odcieni. Inspiracją była sztuka współczesna i urbanistyka zestawiona z roślinnością. W szczególności projektantów zainspirowały prace Matisse’a, Picassa i Franka Stelli. W raporcie możemy przeczytać, że: „Kolekcie nawiązują do architektury, podróży po nostalgii”.

Rok 2017 według Instytutu Pantone ma należeć do odcieni zieleni – Greenery. Na stronie Instytutu możemy przeczytać, że: „Odświeżająca i ożywcza, zieleń jest symbolem nowego początku”.

Sprawdzaj co jest modne w danym roku, a jeszcze lepiej co jest modne we florystyce w danym sezonie. Czerp inspiracje z codzienności, obserwuj ruch na ulicach, w jakie kolory ubrani są przechodnie. Co roku sprawdzaj jakie kolory są na czasie i zainspiruj się. Klient doceni, że jesteś na bieżąco z aktualnymi trendami.

3.Szkol swój personel

Zakładam, że przyjmujesz do pracy osoby, które znają się na tworzeniu pięknych bukietów nawet dla wymagających klientów. Jednak czy pamiętasz o tym, aby szkolić personel z technik sprzedaży, obsługi klienta lub informacji o produkcie? To są równie istotne kwestie co umiejętności kreatywne. Przypomnij sobie, jak się czujesz, kiedy wchodzisz do sklepu i wita Cię uśmiechnięty personel, a w dodatku taki, który potrafi doradzić produkt trafiający w Twoje gusta.

4.Załóż stronę internetową

Firmowa strona internetowa pozwoli Ci zwiększyć szanse na dotarcie do większej liczby klientów. Na stronie możesz zamieścić podstawowe informacje, jak dane kontaktowe, godziny otwarcia, mapę dojazdu, lecz również formularz kontaktowy, który pozwoli klientom na szybki kontakt z Twoją firmą i dokonanie zamówienia. To również dobre miejsce do informowania klientów o promocjach i prowadzeniu bloga z aktualnościami i najnowszymi trendami we florystyce.

5.Zadbaj o zdjęcia

Jeśli posiadasz już stronę www, zadbaj o zdjęcia prezentujące Twoje produkty. Dopilnuj, aby zdjęcia były ładne, jasne i wyostrzone. Nie ma nic gorszego niż ciemne, zamglone zdjęcia. Na każdym zdjęciu umieść znak wodny, który ma za zadanie informować, że to Ty jesteś właścicielem zdjęcia. Jeśli nie wiesz jak wykonać dobre zdjęcia, poproś o pomoc profesjonalnego fotografa. Przy zdjęciu możesz zamieścić opis dotyczący historii przygotowywania bukietu np. kiedy przygotowujesz bukiet ślubny dla Pary Młodej.

Powyższa lista oczywiście nie wyczerpuje tematu. Jest jeszcze wiele innych możliwości, aby zwiększyć sprzedaż produktów. A Wy jakie macie pomysły na zwiększenie sprzedaży w swoich firmach? 🙂