Wybór kolorów przewodnich dla marki to trudny temat. Niektórzy w ogóle o tym nie myślą i wybierają kolory, które po prostu lubią. Jednak poszczególne kolory wpływają na sposób postrzegania firmy przez potencjalnych klientów, a nawet to, czy klienci polubią Twoją markę lub skorzystają z Twoich usług. Jak widzisz kolor marki ma duże znaczenie. Warto więc przyjrzeć się temu tematowi bliżej.

Twój ulubiony kolor – czy to jest właściwy wybór?

Odpowiedź brzmi i tak i nie.

Oczywiście ważne jest, żebyś lubiła kolor, który ma reprezentować Twoją firmę, jednak nie powinno być to jedyne kryterium wyboru.

Jednym z moich ulubionych kolorów są odcienie różowego, ale również szary, błękit, fiolet i odcienie bieli. Z całym przekonaniem wiem, że wolę jaśniejsze kolory niż ciemne. Jeśli niedawno wchodziłaś na moją stronę, zapewne zauważyłaś, że trochę się zmieniła. Dokonałam zmian nie tylko, jeśli chodzi o elementy strony, ale przede wszystkim zdecydowałam się nad zmianą natężenia głównego koloru. Uznałam, że różu jest zbyt wiele 🙂 Tak, zajęło mi to dobrych kilka miesięcy jak doszłam do takiego wniosku 😉

Róż znajdował się na zdjęciu głównym oraz w wielu miejscach na stronie. Zdecydowanie było go zbyt dużo. Teraz strona wygląda jaśniej i przejrzyście, a przez to jest czytelniejsza. Łatwiej też odnaleźć na stronie to, co moich klientów najbardziej interesuje.

Nie chciałam, żeby moja marka była odbierana zbyt dziecinnie, a tak mogło być. Kieruje swoje usługi do przedsiębiorczych kobiet, dorosłych kobiet, a nie dziewczynek.

Kolor marki wywołuje emocje

Dlatego musisz zdefiniować osobowość swojej marki i zastanowić się jakie Ty chcesz wywołać emocje wśród swoich klientów. Aby Twoja marka była autentyczna, kolor marki powinien także pasować do Twojej osobowości. Narzędzie Canvy pomoże Ci zapoznać się ze znaczeniem danego koloru https://www.canva.com/colors/color-meanings/

Do czego zmierzam? Do tego, że nie możesz dać się zafiksować na jeden kolor marki, Twój ulubiony kolor. Trzeba też wziąć pod uwagę dodatkowe kryteria. Chcesz wiedzieć jakie? Poniżej przygotowałam kilka z nich. Są to kryteria, które biorę pod uwagę, kiedy pracuję nad paletą kolorystyczną dla moich klientów. Z pewnością ułatwią  i Tobie podjęcie decyzji.

Kryteria wyboru:

– jakie jest znaczenie danego koloru

– jaka jest osobowość Twojej marki

– co chcesz przekazać klientom

– jaka jest grupa docelowa Twojego biznesu

– jak chcesz, żeby Twoja marka była odbierana przez klientów

Mam nadzieję, że ten wpis będzie dla Ciebie wstępem do wyboru kolorów dla Twojej marki. To dopiero pierwszy krok do poszukiwań idealnego koloru marki. W następnych wpisach podzielę się z Tobą wskazówkami dotyczącymi palety kolorystycznej.

Jestem ciekawa jaki jest teraz kolor przewodni Twojej marki i czy jesteś z niego zadowolona? Zachęcam Cię do sprawdzenia znaczenia wybranego przez Ciebie koloru i podzielenia się nim w komentarzu 🙂